چند دلیل مهم استفاده از دوربین های مدار بسته

چرا از دوربین های مدار بسته استفاده کنیم ؟ دوربین های مدار بسته چه مزیت هایی دارند که همه روزه تعداد استفاده کنندگاه از این محصولات رو به افزایش هستند ؟ جهت پاسخ دهی به سوالات مذکور می توان چند دلیل مهم برای استفاده از دوربین های مداربسته را به شرح ذیل نام برد:

 

1- پیشگیری از سرقت

دوربین ها نمی توانند سارقین را دستگیر کنند، اما نگرانی آنها را چند برابر می کنند. یک سارق یا دزد مغازه یا شرکت هرگز تمایل ندارد که تصویر او ضبط گردد. لذا وجود دوربین ممکن است او را از این تصمیم منصرف نماید.

 

2- جلوگیری از سرقت کارمندان

اگر درباره کار اشتباه یکی از کارمندان خود بدگمان شدید، یک دوربین مداربسته می تواند به راحتی به شما کمک کند. اگر شما خودتان نیز از آن دسته از کارمندانی باشید که در شرکت یا محل کارتان با داد و ستد و یا رد و بدل کردن پول سروکار دارید،  این مساله واقعا کاربرد زیادی دارد. دوربین جلوی صندوق یا مکان های دیگری که کارمندان مستقر هستند، فقط برای نمایش دادن سرقت کارمندان نیست، لذا وسیله ای محسوب می شود برای ترساندن کارمندان از انجام کارهای اشتباه صورت گرفته.

 

3- یک شاهد و گواهی مفید است

با استفاده از تصویر ضبط شده دوربینی که در محل سرقت نصب شده، اکنون به راحتی می توان متهم را شناسایی نموده و محکوم نمائید.

 

4- کمک به اجرای قوانین و دستگیری سریعتر مجرم

تصاویر ضبط شده دوربین به پلیس کمک می نماید با پخش آن از طریق رسانه های مختلف به شناسایی و دستگیری سریععتر مجرم کمک کند.

 

5- نظارت و نگهداری از کودکان و افراد سالمند

با استفاده از یک دوربین مداربسته در منزل می توانید در مواقعی که بیرون هستید کودک یا فرد سالمند خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید به کار مستخدم یا خدمتکار خود نظارت داشته باشید. چنانچه فرزندان شما با مستخدمین در خانه هستند ضرورت استفاده از دوربین دو چندان می شود.

 

6- نظارت بر همه چیز

اگر شما در شرکتتان حضور ندارید ولی دوست دارید بدانید آنجا چه می گذرد، یک دوربین مداربسته برای شما این امکان را فراهم می آورد که با زدن یک دکمه کامپیوتر یا موبایل خود بر همه چیز نظارت کنید.

 

7- حفاظت و پشتیبانی از کارکنان خود

دوربین مداربسته به نوعی به شما این امکان را می دهد که از کارکنان خود در برابر خشونت مشتریان محافظت کنید.

همچنین می تواند در برابر اتهاماتی که از طرف همکاران، ارباب رجوع یا هرکس دیگر به آنها وارد می شود، از آنها حمایت کند.

 

8- تشویق برای داشتن رفتار خوب

داشتن یک دوربین مداربسته در شرکت یا اداره شما، به شما کمک می کند به کارمندان خود نظم بدهید.

همانطور که حضور یک مدیر بالاسر کارمندان موجب کارایی بیشتر وفعالیت مفیدتر کارمندان می شود، وجود دوربین هم می تواند همین حس را در کارمندان ایجاد کند.

 

9- مانیتورینگ مناطق خطرناک

دوربین ها می توانند در مناطق خیلی خطرناک یک کارخانه تعبیه شوند. مثلا محدوده هایی که آتش زا هستند.با استفاده از تصاویری که دوربین نمایش می دهند، می توان از وقوع حادثه جلوگیری کرد و اقدامات لازم برای پیشگیری را انجام داد. همچنین دوربین ها معمولا در مکان هایی که احتمال وقوع تصادف زیاد است، قرار می گیرند و موجب تسریع در انجام اقدامات لازم برای یاری رساندن به انسان ها می شوند.

 

10-افزایش اطمینان خاطر مشتریان

بانک ها و مغازه هایی که مجهز به دوربین مداربسته هستند، یک حس امنیت به مشتری القا می کنند، مشتری ها در چنین مکان هایی احساس امنیت می کنند.