بازدید وزیر محترم ارتباطات از هوشمند سازان بیتا

دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز سه‌شنبه 14 دی ماه 1400 از بخش‌های مختلف پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در البرز بازدید کرد.

در این بازدید، دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، مشاور و رئیس پارک فاوا؛ دکتر یوسف امیری، رئیس حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ دکتر اشرف، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی؛ مهندس جواد یزدان پناه، معاون توسعه فناوری پارک فاوا و جمعی از همراهان حضور داشتند.

در این بازدید دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی زاده مأموریت پارک فاوا را «کمک به رشد شرکت‌های جوان حوزه ICT   و تبدیل آ‌‌ن‌ها به شرکت‌های توسعه‌یافته»، «توسعه تعاملات بین‌المللی صنایع ICT ایرانی»، «جذب نخبگان و معکوس‌سازی روند مهاجرت نخبگان» و «شبکه‌سازی مراکز رشد کشور و اتصال شرکت‌های رشد یافته در مراکز رشد به بازار» عنوان کرد.

بازدید وزیر ارتباطات از هوشمند سازان بیتا

مشاور وزیر و رئیس پارک فاوا «پروژه‌های پیشران»، «برنامه‌های عملیاتی»، «آزمایشگاه‌‏ها و تجهیزات»، «ارزیابی و کنترل دوره‏‌ای شاخص‏‌ها» و «خدمات» را مؤلفه‌های اصلی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و تصریح کرد: صادرات داده‌های فرهنگی و هنری، ارائه خدمات ابری و صادرات این خدمات به کشورهای منطقه، کاربرد IOT در مسائل امنیت غذایی، مدیریت مصرف آب و شهر هوشمند، ایجاد زیرساخت‌های سیستم عامل باز و فراگیر نمودن کاربرد آن در ایران و کشورهای فارسی زبان منطقه، بومی‌سازی فناوری سخت‌افزاری مورد نیاز در صنعت CT و شبکه ملی اطلاعات و لجستیک هوشمند (حمل بار به وسیله پهپاد و IOV) از پروژه‌های پیشران پارک فاوا هستند.

وی در پایان گفت: در پارک فاوا آزمایشگاه‌های تخصصی مختلفی مانند آزمایشگاه محاسبات سریع، آزمایشگاه انیمیشن، آزمایشگاه خدمات ابری، آزمایشگاه کاربرد IOT در تولید محصولات کشاورزی(با همکاری دانشگاه تهران)، آزمایشگاه حمل و نقل با پهپاد(با همکاری پُست) و آزمایشگاه سنجش از راه دور(با همکاری سازمان فضایی) نیز حضور داشته و به فعالیت مشغول‌اند.

لازم به ذکر است؛ در این بازدید دکتر عیسی زارع‌پور از شرکت هوشمندسازان بیتا، گلخانه هوشمند و آزمایشگاه پهباد و لجستیک هوشمند بازدید کرد.

منبع: ict-park.ir