آشنایی با انواع گیت ورود و خروج پرسنل

گیت ورود و خروج پرسنل

انواع گیت ورود و خروج پرسنل

جهت جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به هر مجموعه ای، از موانعی همچون انواع گیت ورود و خروج پرسنل، راهبندها، درب های کشویی اتوماتیک و... استفاده می‌گردد که در سازمان های مختلفی از جمله کارخانه ها و صنایع تولیدی بزرگ، بانک ها، بیمارستان ها و... کاربرد فراوانی دارند.
با رشد روز افزون تکنولوژی و رشد بازار کنترل دسترسی، مصرف کنندگان با تنوع بسیاری در انتخاب گیت ورود و خروج مواجه هستند. بر اساس میزان امنیت مورد نیاز، فضای کاربری، سرعت تردد و تعداد تردد پرسنل هر سازمان، گیت های مختلفی طراحی و تولید گردیده است.

در این مقاله به بررسی انواع گیت های ورود و خروج براساس نامگذاری تولید گنندگان این محصولات و از سوی دیگر نام های جستجو شده در جستجوگر گوگل توسط مصرف کنندگان این محصولات می پردازیم.

هوشمندسازان بیتا در زمینه طراحی و تولید انواع گیت کنترل تردد یکی از شرکت های مطرح می باشد که با استفاده از کارشناسان و نیروهای ماهر به پیشرفت روزافزون تولید ملی کمک می نماید.

با کلیک بر روی هریک از کلید واژه  ها می توانید گروهبندی گیت کنترل تردد ورود خروج را مشاهده کنید

 انواع گیت تردد سریع:  

 

گیت های کنترل تردد سریع 

Speed Gates گروهی از گیت های ورود و خروج می باشند که به دلیل تمام اتوماتیک بودن و سرعت بالا در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرند. سرعت عملکرد بالا، هوشمندی و امنیت و ظاهر زیبا از ویژگی های بارز این گیت ورود و خروج پرسنل است.

گیت کنترل تردد شیشه ای

گیت ورود و خروج پرسنل کشویی که باله های متحرک یا موانعی از جنس شیشه داشته و در ابتدا در متروی تهران به کار گرفته شدند گیت شیشه ای نامیده شدند.

گیت تردد مترویی

در طیف محصولات شرکتهای تولید کننده گیت های کنترل تردد محصولی بنام گیت مترویی وجود ندارد و از زمانی که گیت های سریع کشویی در ایستگاه های مترو بکار گرفته شد این واژه به کار گرفته شده است.

گیت کنترل تردد اداری

تقریبا تمام گیت های کنترل تردد را میتوان به عنوان گیت اداری استفاده نمود که البته  سطح امنیتی هر سازمان یا اداره ای مشخص می کند که چه نوع گیتی بکار گرفته شود. گیت های کشویی، گیت های گردان نیم قد و گیت های اهرمی و در نهایت گیت های امنیتی به ترتیب در اولویت به کار گیری در محیط های اداری می باشند.  

گیت کنترل تردد مهمان 

به گیت هایی گفته می شود که برای مدیریت تردد مهمانها و ارباب رجوع  در ادارات و سازمانها نصب می گردد. در اصل تفاوتی بین گیت تردد پرسنل و مهمان وجود ندارد.

گیت تردد فلپ ،گیت تردد باله ای ، گیت تردد پروانه ای 

گیت ورود و خروج پرسنل کشویی سریع که موانع آنها شباهت به بال پروانه داشته و عملکرد بسیار مناسبی در محیط های اداری دارند. صدای کم، استهلاک پایین و سادگی عملکرد از مزایای این گیت هاست.

  انواع گیت سه شاخه

گیت های سه شاخه از قدیمیترین نسل گیت های ورود و خروج می باشند که با رشد سازمانها و کارخانه جات در دهه چهل میلادی طراحی و به کار گرفته شده اند این نوع گیت ها دارای مکانیزم و عملکرد ساده ای نسبت به دیگر گیتها دارند و بیشتر غیر اتوماتیک بوده و فرد باید مانع میله ای را با دست بچرخاند و از گذرگاه عبور نماید.

این گیت ها به دلیل داشتن سه عدد میله افقی با درجه 120 در راستای مکانیزم اصلی نصب شده اند به گیت سه اهرمی معروف شده اند.

به دلیل ابعاد و قیمت مناسب این گیتها عمومیت بیشتری داشته به همین دلیل در باشگاه های ورزشی نیز به کار گرفته می شوند.

 گیت کنترل تردد امنیتی

گیت های امنیتی یکی از انواع گیت های ورود و خروج می باشد که دارای بیشترین و بالاتری سطح امنیت می باشند، به دلیل پوشش کامل گذرگاه، این سیستم نیاز به نظارت انسانی نداشته و با حذف نگهبان باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، اما از طرف دیگر این سیستم باعث کاهش سرعت تردد می گردد. به همین دلیل اغلب در ورودی هایی که نیاز به سطح امنیت بالایی بوده استفاده می شود. گیت های  تمام قد  گزینه های مناسبی جهت محیط های صنعتی ، اقتصادی ، مخازن بانک ها  می باشند.

 گیت ورزشگاهی

به دلیل ازدهام جمعیت در ورودی ورزشگاه ها و استادیوم ها ، گیت های امنیتی پیشنهاد می گردد. 

گیت گردان نیم قد

گیت های گردان نیم قد دارای سرعت ورود و خروج مناسبی هستند و اغلب برای ورودی های عمومی و حتی فضا های باز مناسب می باشند.

گیت کنترل تردد مادون قرمز

در این گیت ورود و خروج بین ستون های ورودی به جای موانع فیزیکی از اشعه ی مادون قرمز استفاده می شود. سطح امنیتی این محصول پایین تر از سطح امنیتی گیت های گردان نیم قد می باشد، به همین خاطر قابل استفاده در ورودی های دارای نگهبان است. در شرایطی که هنگام ورود، تخلفی از فرد صورت گیرد، نگهبان باید وارد عمل شود و مساله را بررسی کند. از آنجا که در این سیستم ها حصار فیزیکی حذف شده است، سرعت تردد بسیار بالاتر از نمونه های دیگر است. به صورت میانگین سرعت تردد این مدل ها یک نفر در ثانیه می باشد. به واسطه ی عدم وجود هیچ گونه مرز فیزیکی، افراد هنگام ورود احساس بهتری دارند. این سیستم از لحاظ ظاهری نیز اشکالی در منظره ورودی ساختمان ایجاد نمی کند، به علاوه هزینه نگهداری این سیستم پایین می باشد. به طور کلی گیت های نوری جهت محیط هایی که دارای نگهبان بوده و میزان تردد بالایی دارند و نیازمند سطح امنیت پایین تری می باشند، مناسب هستند.